Mobile friendly – Co to znaczy stron www?

Określenie mobile friendly zna chyba każdy, kto pracuje w dziedzinie nowoczesnych technologii lub zajmuje sie pozycjonowaniem stron internetowych.  Jak sama nazwa wskazuje jest to „coś” przyjaznego technologii mobile czyli smartfonom oraz tabletom. To „coś” to ogół wykorzystanych zabiegów, które sprawiają, że strony internetowe są przystosowane do urządzeń mobilnych, dzięki czemu to właśnie użytkownik końcowy jest zadowolony z działania strony, z której korzysta. Google to międzynarodowa korporacja, która dostarcza szereg usług i wartościowych narzędzi, jednak w celu m. in. pozycjonowania, ma pewne wymagania, których spełnienie może wiązać się  z wybiciem strony na konkretne frazy-słowa kluczowe. W jaki sposób google ocenia stronę? Na jakiej postawie?

SEO vs mobile friendly

Działania mobile friendly to takie zabiegi, które zapewniają użytkownikom atrakcyjną oraz szybką ścieżkę poruszania się po stronie, oraz umożliwiają znalezienie tego, czego akurat użytkownik poszukuje. Jeżeli chodzi o Google to do weryfikacji stron wykorzystywane są specjalne roboty, które sprawdzają właśnie przystosowanie strony do użytkownika. Można to zauważyć na podstawie między innymi contentu, czyli treści. Co ciekawe, dla robota google nie jest ważne to, że na stronie umieszczony jest jakikolwiek tekst, utworzony bez ładu i składu, pozbawiony słów kluczowych oraz nieunikalny. Robot czyta teksty i weryfikuje je pod kątem tego, czy mogą być wartością dla użytkownika, który odwiedzi daną stronę w przyszłości. Jeżeli chodzi o mobilność strony to bardzo ważna jest responsywność,  czyli wygląd strony oraz rozmieszczenie na niej informacji wtedy, gdy jest dostosowana do urządzenia mobilnego. Brak responsywności może negatywnie wpłynąć nie tylko na pozycjonowanie strony, ale również na odbiór użytkowników i porzucenie przez nich strony zanim jeszcze zdążymy przekonać do siebie odbiorcę. Wszystko, co sprawia, że strona jest przystosowana do telefonów oraz korzystających z nich odbiorców, może wpłynąć na pozyskanie klienta, sprzedanie produktu lub usługi.