Rozszerzona rzeczywistość w promocji Pepsi

A gdyby tak… wykorzystać Augmented Reality w przestrzeni miejskiej do promocji marki lub produktu? Tak też zrobiło Pepsi, które do promocji swojego niskokalorycznego napoju wykorzystało montaż ekranu, przy pomocy którego stojący na przystanku ludzie mogli zobaczyć nierealne wizualizacje. Jakie?

Augmented reality

Na wstępie warto w ogóle przybliżyć charakterystykę tego zaawansowanego technologicznie rozwiązania. Czym jest? Z języka angielskiego jest to nic innego jak rozszerzona rzeczywistość. Chodzi o to, że przy pomocy specjalnie do tego zaprojektowanej aplikacji w konkretnym miejscu o określonych cechach można zobaczyć obrazy zaprogramowane przez twórcę. Tym sposobem, metodą nakładkową gdy ustawimy tablet czy telefon pod odpowiednim kątem, ujrzymy na wyświetlaczu dynamiczne elementy, których normalnie byśmy nie zobaczyli. Tę metodę wykorzystało Pepsi, które umieściło ekran oraz kamerę rejestrującą przestrzeń na przystanku. Ekran ukazywał drogę, chodnik oraz przechodzących ludzi, jednak dodatkowo  przedstawiał m. in. statki Ufo, przechadzającego się drogą tygrysa, człowieka unoszonego w powietrzu poprzez napełnione powietrzem balony jak również porywającą stojącego człowieka mackę wystającą z dziury w chodniku. Ta kampania była wielkim zaskoczeniem dla wszystkich, którzy mieli okazję znaleźć się na rzeczonym przystanku, a obrazy zadziwiały, bawiły i szokowały.

Augmented Relity to ciekawa możliwość stworzenia komunikatu, który może bawić, uczyć a jednocześnie promować. Może być z powodzeniem wykorzystywana w nauce na przykład do ukrycia ciekawych treści na stronach książek i podręczników. Taka możliwość sprawi, że Ci, którzy zdecydowali się na zakup stosunkowo drogiej pozycji na sklepowych półkach, otrzymają dodatkowy, ukryty w rozszerzonej rzeczywistości prezent. Oczywiście, opisana technologia nie jest tanim wynalazkiem, jednak dobrze wykorzystana, może zapewnić rozgłos i wartościową promocję.