Stany lękowe-charakterystyka

Lęk to strach przed czymś. Sytuacji, w których boimy się czegoś, jest w naszym życiu wiele. Możemy bać się podczas oglądania horroru w kinie, strach wywołuje równiez powrót do domu o późnej godzinie czy wyjście na zakurzony strych w domu babci. Wszystko co związane jest ze strachem znajduje się naszej głowie i może być związane z jakąś sytuacją którą przeżyliśmy lub też akcją widzianą w filmie, jednak stany lekowe bardzo często wywoływane są przez nagromadzenie w głowie sytuacji, które nigdy nie miały miejsca, jednak mogą się zdarzyć. Uświadomienie sobie lub wyobrażenie sytuacji oraz jej potencjalnego skutku może doprowadzić do napadu paniki, którego efektem może być nawet interwencja pogotowia ratunkowego.

Lęk, który intensywnie oddziałuje na człowieka

Lęk jest czymś całkowicie normalnym i codziennym, ponieważ w życiu mamy wiele sytuacji, począwszy od wieku dziecięcego, w których musimy się sprawdzić, zrobić coś, czego nie robiliśmy, przez co odczuwamy lęk czy sobie poradzimy. Podstawową formą lęku jest stres, który występuje podczas występu w przedstawieniu, na egzaminie, na lekcjach, podczas odpowiedzi przy tablicy, oczekiwania na wyniki testu, które mają być przepustką na wymarzone studia, rozmowy o pracę czy też wystąpień  publicznych. Stres poza tym że jest negatywną emocją, to w kontrolowanych dawkach motywuje do działania i wpływa na rozwój i pięcie się do góry po szczeblach kariery. Co jednak jeżeli stres zamienia się w paniczny lęk? Napady lęku mogą doprowadzić do takich objawów jak trzęsienie się rąk, nóg czy ciała, zwiększona potliwość ciała, zawroty głowy czy ból brzucha.  Bardzo mało mówi się o zdrowiu psychicznym, jednak stres, lęk i panika ze stanów psychicznych przechodzą w stany fizyczne i mogą doprowadzić do różnych chorób odbijających się na zdrowiu naszego ciała. Jak radzić sobie z lękiem? Jeżeli jest to lęk kontrolowany warto stasować herbaty ziołowe i napary, które sprawiają, że człowiek się uspokaja a  mięśnie rozluźniają. Dobrym rozwiązaniem jest motywowanie siebie i przekonanie, że sobie poradzimy w sytuacji niekomfortowej, która nas doprowadza do odczuwania lęku. Odpoczynek i pozytywne myślenie  mogą być kluczowe, aby ograniczyć stres życia codziennego.