Trenowanie a kofeina

Trenowanie a kofeina

Bardzo często suplementy dla sportowców zawierają kofeinę, po które lubią sięgać osoby trenujące siłowo i szybkościowo. Kofeina poprawia wydolność wysiłkową także w przypadku długotrwałego treningu. Sprawdzi się ona wszędzie tam, gdzie jest wysoka intensywność treningów ze względu na to, że przyczynia się do wzrostu energii i daje też inne benefity.

Sprawdź również: http://kofeina-sklep.pl

Suplementacja kofeiny przez sportowców – czy to ma rzeczywiście sens?

Bez wątpienia kofeina ma duży wpływ na funkcjonowanie organizmu. Dobrą wiadomością dla wielu osób będzie to, że pomaga ona spalić zbędną tkankę tłuszczową. Oczywiście samo zażywanie suplementów z kofeiną nie sprawi, że nagle pozbędziemy się nadmiaru tłuszczu z organizmu, ale mogą w mniejszym lub większym stopniu pomóc. Znajdująca się w krwiobiegu kofeina podnosi stężenie wolnych kwasów tłuszczowych, dzięki czemu łatwiej jest wykorzystać podskórną tkankę tłuszczową w postaci źródła paliwa. Suplementowanie się kofeina pozwala na zwiększenie liczby spalanych kalorii, a wszystko to dzięki utlenianiu tłuszczy. To jednak nie jedyne benefity. Kofeina podnosi także wydolność tlenową organizmu. Niezwykle ważny jest podczas treningu glikogen, którzy niestety się coraz bardziej wyczerpuje, przez co dochodzi do obniżenia wydolności. Za pomocą kofeiny możliwe jest oszczędzenie glikogenu, gdyż organizm otrzyma zwiększoną ilość wolnych kwasów tłuszczowych do wykorzystania. W efekcie uczucie zmęczenia pojawia się znacznie później, co odbija się korzystnie na osiągach treningowych.

Co takiego jeszcze potrafi kofeina? Okazuje się, że pomaga ona w kurczeniu mięśni. Łatwiej jest także oddychać ze względu na to, że dochodzi do zwiększenia kurczliwości przepony. Jako, że wpływa ona na ośrodkowy układ nerwowy, skutecznie oddala wystąpienie uczucia zmęczenia mięśni nawet w przypadku intensywnych treningów. Wpływa on na wydolność tlenową organizmu, wytrzymałość i siłę mięśniową. Jak widać, suplementy z kofeiną mogą okazać się bardzo pomocne podczas treningów, ale należy przyjmować je z głową.