Zasady stosowania suplementacji

Suplement diety niby nie jest lekiem, ale jako że może zadziałać podobnie, nawet z nim trzeba uważać. Zachowaj wszelkie środki ostrożności podczas przyjmowania takich preparatów. Oto kilka najważniejszych zasad stosowania suplementacji.

 

Kluczowa zasada mówi o tym, by nigdy nie przyjmować suplementów diety z powodu jakiegoś „widzimisię”. To nie loteria. Nie kupuj nowych tabletek z witaminami tylko dlatego, że po przeczytaniu ich ulotki jakoś tak stwierdziłeś, że mógłbyś ich potrzebować. Nie jesteś lekarzem i nie jesteś w stanie sam wystawić sobie prawidłowej diagnozy na temat stanu własnego zdrowia. Zanim sięgniesz po jakiekolwiek suplementy dla sportowców, powinieneś udać się do lekarza, by sprawdzić ogólny stan swojego zdrowia. Udaj się chociażby do lekarza rodzinnego, by uzyskać skierowanie na kilka podstawowych badań. Możesz też porozmawiać z dietetykiem bądź farmaceutą. Tylko osoby z wykształceniem medycznym mają odpowiednie kompetencje do tego, by doradzić ci w kwestii wyboru suplementów diety.

Zobacz: WXNLabs

Nie ufaj też przesadnie reklamom. Sam dobrze wiesz, że specjaliści od marketingu potrafią wcisnąć klientom dosłownie wszystko. To przez nich twoja dieta nieraz zawiera zakazane produkty, bo po prostu nie możesz oprzeć się uroczym czekoladkom, które bez przerwy widujesz w telewizji w przerwach między filmami. Reklamy prezentują też suplementy diety. Opisują je tak, byś sam mógł wczuć się w rolę przedstawiającej je osoby. Jeżeli promuje ona środek dodający energii, mówi o tym, że jest bez przerwy zmęczona, ciągle chce jej się spać i nie ma na nic siły. Od razu zauważasz tutaj spore podobieństwo. Zaczynasz wierzyć, że ten suplement uratuje twoje życie, a może być zupełnie odwrotnie.

 

Ostatnia zasada to raczej podstawowa informacja, która mówi o tym, że żadne suplementy dla sportowców nie zastępują ani treningu, ani zdrowego jedzenia. One po prostu to wszystko uzupełniają. Żaden suplement nie zmieni w magiczny sposób twojej sylwetki, jeżeli wciąż będziesz odpuszczać sobie na treningach i nie zaczniesz zdrowo się odżywiać.